Berlingske Business

Bording køber dansk leverandør af instore-løsninger

hans
Hans Therp, der er adm. direktør i Bording. Foto: Liselotte Sabroe

F. E. Bording har købt det danske firma Hecht, som leverer instore-løsninger til detailkæder og kædebutikskoncepter og sidste år omsatte for 30 mio. kr.

Det fremgår fredag morgen af en pressemeddelelse, hvori det også bliver oplyst, at Hecht skifter navn til Bording InStore Danmark.

»Hecht har meget stærke kompetencer inden for salg, udvikling og produktion af kreative og meget avancerede instore-løsninger.«

»Opkøbet af Hecht er et vigtigt led i vores strategi om at være markedsledende inden for højt specialiserede instore-aktiviteter, som er efterspurgte og er et marked i vækst,« forklarer Thomas Ladefoged, kommerciel direktør hos F.E. Bording, i meddelelsen.

Billede

Alle 12 medarbejdere hos Hecht fortsætter i det nye selskab - Bording InStore Danmark - der i tæt samarbejde med F.E. Bordings svenske instore-virksomhed i alt tæller knap 50 medarbejdere, som er dedikeret til instore-koncepter.

Kristian Behrens, administrerende direktør og medejer i Hecht, er sat i spidsen for den skandinaviske satsning og skal styre salget i begge Bordings instore-selskaber.

»Med det nye Bording InStore bliver vi en førende spiller i Skandinavien. Vi får nu en international enhed, der kan tilbyde vores kunder langt større muskler samt en bredere og bedre produktportefølje,« forklarer Kristian Behrens.

Marketing

Med kunder som tøjfirmaet Bestseller, restaurantkæden Sunset, ejendomsmæglerkæden Home, sportskæden Sportigan med flere har Hecht i en årrække været markedsledende i Danmark inden for kædebutikskoncepter.

Hecht er etableret i 2005 af Jonas Birger-Christensen, der sammen med medejer Kristian Behrens sælger alle deres ejerandele til F.E. Bording.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen