Berlingske Business
17:43Tak for i dag

Bording bejler til marketingfolket

08BUSBUSINESS-111557.jpg
Overskrift
Søren Allerup. PR-foto
08BUSBUSINESS-111615.jpg
Overskrift
Thomas Ladefoged. PR-foto

Den børsnoterede F.E. Bording-koncern vil med et nyt setup, Bording Hub, reformere marketingafdelingernes måde at samarbejde med bureauer og leverandører på.

Børsnoterede F.E. Bording, der med 15 selskaber i porteføljen er blandt Skandinaviens største udbydere af løsninger inden for Marketing Communications Services, investerer nu i det nye selskab Bording Hub. Håbet er, at Bording Hub kan være med til at revolutionere marketingafdelingernes måde at samarbejde med bureauer og leverandører på.

Alene herhjemme er der i dag over 300 bureauer og langt flere produktionssteder, som alle arbejder på hver deres måde. Har man mere end én samarbejdspartner i virksomhedens marketingafdeling – hvilket er reglen snarere end undtagelsen – risikerer man at bruge mere tid på koordinering og samarbejde end på strategi og indhold. Det er her, det nye setup kommer ind i billedet.

»Bording Hub gør det nu muligt for marketingafdelingerne at samle alle leverandører i én løsning. Bording Hub er en cloud-baseret løsning, der for alvor reformerer hele måden, marketingafdelingerne i dag samarbejder med leverandører på, herunder blandt andet reklame-, web-, dialog-, medie- og PR-bureauer,« siger F.E. Bordings kommercielle direktør, Thomas Ladefoged.

hans

Effektive forbindelser

F.E. Bording har stiftet Bording Hub i samarbejde med Søren Allerup, der er administrerende direktør og medejer. Søren Allerup er en af den danske reklame- og produktionsbranches mest erfarne folk med 30 års erfaring inden for grafisk produktion, outsourcing og automatisering – blandt andet fra reklamebureauer som AdPeople, PeopleGroup, McCann Copenhagen og Grey København.

»Antallet af samarbejdspartnere og leverandører øges i takt med digitaliseringen, og det har kompliceret marketingprocesserne. Det dræner ressourcerne i virksomhederne. Derfor er der opstået et behov for nye værktøjer, der binder marketing­aktiviteter sammen på tværs af samtlige kanaler og samarbejdspartner,« mener han.

vinder sjælland

Lanceringen af Bording Hub rammer markedet kort efter, at en CMO Trendanalyse fra MyResearch viste, at annoncørernes investeringer i inhouse-afdelinger er i markant vækst.

Her peger direktøren på den gevinst, som Bording Hub kan generere ved at binde alle led effektivt sammen. Samtidig tilbyder løsningen også outsourcet low cost-web og dtp-produktion.

Store ambitioner

Ifølge ham er det en meget enkel model, som ikke er set i den udformning tidligere. Marketingportaler, som der findes flere af i dag, tilhører nemlig som regel enten kunden, bureauet eller en leverandør, som så har fået tilpasset det specifikt til dem.

Samtidig har man ikke mulighed for at vælge andre leverandører til.

SLOVAKIA-EU-POLITICS-FINANCE -

I Bording Hub kan man derimod forbinde alle aktører i én løsning uanset opgavens art.

»Vi ændrer ikke ved de gode relationer mellem virksomhed og bureau, men giver virksomhederne overblik, kontrol og ejerskab over hele processen. For eksempel i forbindelse med store marketingkampagner kan virksomhederne nu vælge blandt deres samarbejdspartner og inhouse eller outsourcet low cost-web og dtp-produktion og bevare overblikket ét sted. Vores beregninger viser, at der er cirka 20 procents besparelse på interne ressourcer, der for eksempel kan udnyttes på strategi og indhold i stedet for styring og administration,« siger Søren Allerup.

Han understreger, at via eget setup i Bangladesh er hele outsourcing-delen en integreret del af workflowet i Bording Hub. Det giver for eksempel mulighed for, at en marketing­opgave kan starte inhouse hos marketingafdelingen eller på bureauet, der så kan vælge helt eller delvist at producere i Bangladesh eller løse opgaven selv:

»Uanset hvor opgaven løses, er det samme workflow og korrektur- modul, man arbejder i, og som kun er synlig for den valgte partner.«

Billede

Selskabets ambition er i løbet af det første år at have koblet mellem fem og ti store, internationale virksomheder og deres samarbejdspartnere op på Bording Hub.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen