Berlingske Business
15:34Wall Street åbner med små plusser

Blockbuster satser på brugerne

09BUSBUSINESS-123516.png
Blockbuster har taget et helt nyt værktøj i brug i forbindelse med en kommende Jussi Adler-Olsen film. Fotoet stammer fra YouTube.

Det TDC-ejede Blockbuster opfordrer i ny kampagne brugerne til at indspille en krimiscene baseret på den populære krimithrillerserie om Afdeling Q. Kampagnen bygger på en blanding af bureauer, freelancere, partnere og altså indhold skabt af brugerne.

Går du rundt med en lille filmskaber i maven? Og er du vild med Jussi Adler-Olsens krimithrillerserie om Afdeling Q?

Så er det nok godt nyt for dig, at den TDC-ejede filmtjeneste Blockbuster er i luften med en kampagne, hvor brugerne opfordres til at indspille en krimiscene.

Scenen klippes sammen online fra et udpluk af sekvenser fra »Kvinden i Buret«, »Fasandræberne« og den seneste film i serien, »Flaskepost fra P«.

Aalbæk

En jury vælger en vinder, der får lov til at medvirke i den næste film om Afdeling Q, »Journal 64«, mens der også er ugepræmier som PS4-konsoller og fladskærms-TV på spil.

»Vi fik ideen til kampagnen for noget tid siden, men har ventet, da det har været helt afgørende for os at have det rigtige filmunivers og det rigtige indhold klar. Det har vi med Afdeling Q, hvor alle tre film har været kæmpesucceser,« lyder det fra Steffen Trannerup, marketingchef for Blockbuster.

»Med dette krimiunivers ved vi, at brugerne er engagerede, og det er netop det engagement, vi ønsker at få frem med kampagnen,« fortsætter han.

Både seriens producent, Zentropa, og distributør, Nordisk Film, er med som partnere, og det har gjort vejen til at realisere kampagnen både kortere og lettere, og det er vigtigt for Blockbuster selv at spille en aktiv rolle i udviklingen af kampagneaktiviteter.

17BUSDitlev-Bredahl-193700.jpg

Opgør med klassisk kampagne

Det gælder også for Afdeling Q-kampagnen, hvor idé, koncept og strategi er udviklet af marketingchefen, Steffen Trannerup, i tæt samarbejde med strategisk direktør Morten Bak fra det kreative, digitale bureau Molamil.

»Vi ønsker at gøre op med den klassiske tilgang til markedsføring af indhold, hvor brugen af indholdet paradoksalt nok ofte er udeladt. Her er vi helt inde i kernen af selve produktet – nemlig film og det magiske univers, som mange mennesker elsker,« siger Morten Bak.

»Vi formidler film baseret på mediets egne præmisser og på brugernes indlevelse i filmens univers. Brugerens lyst til at dele deres egen film stiger markant, når de selv har stået for den kreative del,« fortsætter han.

Billede

Molamil m.fl. har stået for produktion af kampagnen, og eksekveringen er primært online. De mange kanaler håndteres af mediabureauet Mediacom samt IIH Nordic og Be On.

Blockbuster håndterer selv social media-delen, som spiller en afgørende faktor i forhold til engagement og spredningen af kampagnens output af brugerdrevet indhold.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen