Berlingske Business

Blandet stemning i reklamebranchen

Mens brancheforeningen melder om mere aktivitet i reklamebranchen end ventet, advarer et af landets største bureauer om en brat opvågning.

”Det går faktisk bedre end ventet. Jeg havde troet, at branchen var blevet hårdt ramt af krisen allerede nu, men det er ikke det vi hører fra de fleste af vores medlemmer,” siger Bjørn Karsholt, direktør for Danske Reklame- og Relationsbureauers Forening (DRRB), til Børsen.

Hos Kunde & Co advarer adm. direktør Jesper Kunde imidlertid overbevist om, at optimismen hurtigt vil falme.

”Sådan lød det også sidste gang, vi stod over for en krise. Men 2009 ser ud til at blive nøjagtig lige så slem, som jeg har frygtet. Faktisk værre. Jeg havde håbet, at bunden var nået for den økonomiske usikkerhed, men det er den jo ikke,” siger Jesper Kunde, der for anden gang på et halvt år er i gang med at skære i antallet af medarbejdere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen