Berlingske Business

Bild har succes med betaling fra online-abonnenter

AXELSPRINGER-RESULTS/
Axel Springer koncernen ejer Bild, der har succes online. Foto:

Den tyske mediegigant Axel Springer, som er Europas største avisudgiver, noterer overraskende succes med lanceringen af sin online-version af avisflagskibet Bild.

På nettet publiceres avisen som BILDplus, og versionen har i løbet af seks måneder tiltrukket 152.000 betalende abonnenter, oplyser Bild ifølge Bloomberg News.

- Det er et utroligt opmuntrende resultat. En betalingskultur ser ud til at indfinde sig i folks bevidsthed, siger topchefen i Springer-koncernen, Mathias Doephner, og fortsætter:

- Hvis den tendens holder, vil det også blive særdeles interessant for annoncørerne.

10BUSonline-marketing.jpg

BILDplus er ifølge Bloomberg News et af Tysklands alvorligste forsøg på at skabe indtægter på salg af online-nyheder. Netudgaven lanceredes 11. juni med en mindstepris per abonnement på 4,99 euro om måneden, og det er den version, de fleste abonnenter har foretrukket. Men en tredjedel af abonnenterne har valgt at betale yderligere 2,99 euro for at få hurtigere adgang til fordboldresultater fra den tyske Bundesliga.

Mediekoncernen holder kapitalmarkedsdag onsdag i Berlin med præsentation af strategi.

tv2

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen