Berlingske Business

Berømt slogan får comeback

fakta
Foto:

Faktas »Det ta’r kun 5 minutter«-slogan vender nu tilbage for en stund i en stribe reklamefilm. Republica eksekverer.

UncleGreys berømte kampagne-slogan »Det ta'r kun 5 minutter« vender nu tilbage i Fakta i en periode. Dog nu med en anden tilføjelse: »Men vi vil så gerne ha', du køber lidt mere«. Det skriver Markedsføring.dk

Det sker i en stribe nye reklamefilm, der fra 1. januar vises på alle kommericielle danske tv-kanaler, lyder det i en pressemeddelelse.

- Fakta er midt i en forandring, hvor vi er i gang med at skabe fremtidens discountbutik. Mens vi arbejder på det helt nye, udsender vi en slags »greatest hits«, hvor vi med selvironien forhåbentlig kan glæde vores kunder, lyder det fra kædedirektør Niels Karstensen i meddelelsen.

pix-netto

Samtidig er hele kædens markedsføring frisket op, så tilbudsavisen og online medierne er blevet lidt enklere og lidt frækkere. Det samme er udtrykket i butikkerne, hvor man fra begyndelsen af det nye år eksempelvis kan opleve et skilt med teksten: »Lynkasse: Max 1000 varer«.

Den nye markedsføring vil også gøre det mere tydeligt, hvordan Fakta adskiller sig fra de andre discountkæder: At man kan opspare point på sit Coop-kort, at man som eneste kæde sælger den miljø og allergivenlige serie Minirisk, og at man i over 100 butikker kan hente sine pakker i de opstillede Pakkebokse.

Den nye kampagne er skabt af reklamebureauet Republica.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen