Berlingske Business

Berlingske: Myndighederne skal bremse avisfusion

Berlingske
Foto:

Berlingske Media mener ikke, at JP/Politikens overtagelse af Dagbladet Børsen bør godkendes af konkurrencemyndighederne. Det vil skabe monopollignende tilstande på det danske mediemarked, lyder argumentet.

De danske konkurrencemyndigheder bør stikke en kæp i hjulet på JP/Politikens overtagelse af Dagbladet Børsen. Sådan lyder konklusionen hos betyrelsesformand i Berlingske Media, Kim Graven-Nielsen.

JP Politikens Hus på Rådhuspladsen i København. Politiken, Jy

Bestyrelsesformanden vurderer, at JP/Politikens overtagelse af Børsen vil skabe en monopollignende tilstand på det danske mediemarked.

»En sammenlægning af JP/Politikens Hus og Børsen betyder, at JP/Politiken med deres dagbladsforretning, store portefølje af lokalaviser og mange øvrige medieaktiviteter vil have en så dominerende position på det danske mediemarked, at det vil nærme sig monopollignende tilstande, hvor de kan handle uafhængigt af konkurrenterne og diktere priserne på eksempelvis annoncer og abonnementer,« siger Kim Graven-Nielsen, bestyrelsesformand for Berlingske Media.

ss

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen