Berlingske Business

Berlingske Media sælger to ugeaviser

pix-business
Fra den 1. december får Berlingske Medias to sjællandske ugeaviser nye ejere. Det er Politikens Lokalaviser, der overtager ejerskabet.  Foto:

Berlingske Media sælger nu sine to sidste ugeaviser på Sjælland fra til Politikens Lokalaviser.

De sidste ugeaviser på Sjælland er afsat. Berlingske Media har solgt Frederiksværk Ugeblad/Halsnæs Posten og Ugeposten til alle i Gribskov Kommune til Politikens Lokalaviser med virkning fra 1. december 2013. 

Jan Halling, der er administrerende direktør for Politikens Lokalaviser, ser frem til overtagelsen af de to sjællandske aviser og har allerede lagt fremtidsplanerne. 

»Vi glæder os til at overtage de to stærke lokalaviser. Begge ugeaviser er veletablerede med solid lokal forankring og gode læsertal. Vi ønsker at forstærke deres position med blandt andet en øget digital satsning,« siger han. 
 
Salget af de to ugeaviser er et led i de afsluttende runder af Berlingske Medias salgsproces. 

»Med salget af de to sidste af vores ugeaviser på Sjælland har vi nu afsluttet et kapitel i Berlingske Medias historie, og vi driver nu alene ugeaviser i tæt sammenhæng med vores lokale dagbladsudgivelser i det midtjyske område. Der er grund til at sige medarbejderne tak for en meget stærk og dedikeret indsats i de to områder under svære konkurrencemæssige forhold,« lyder meldingen fra Koncernchef i Berlingske Media Lisbeth Knudsen. 

De to sjællandske lokalaviser er ikke de eneste ugeaviser, der det seneste stykke tid har fået nye ejere. Seneste i oktober blev otte lokalaviser solgt til Søndagsavisen. 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen