Berlingske Business

Berlingske Media henter ny topchef hos Føtex

MAix_010216_Business
»Jeg er stolt over, at bestyrelsen har valgt mig til at stå i spidsen for Danmarks ældste mediehus og dermed for medier, der står bag en stor del af den danske nyhedsformidling og bidrager til den demokratiske debat,« siger Berlingske Medias nye topchef Mette Maix. Foto:

Mette Maix skal med sine stærke kompetencer inden for branding, kundeadfærd og forandringsprocesser fortsætte Berlingske Medias transformation. Sammen med Bjarne Munck vil hun udgøre Berlingske Medias nye direktion.

Berlingske Medias nye administrerende direktør er fundet. Bestyrelsen har ansat Mette Maix, som kommer fra en stilling som direktør for Føtex, hvor hun har stået i spidsen for en ambitiøs udvikling af forretningen og dens brand.

»Efter en god proces med et stærkt kandidatfelt er valget faldet på en stærkt kundeorienteret profil. Mette Maix har arbejdet i en branche, der er i hastig forandring, og har stor erfaring med branding, kundeadfærd og transformation af virksomheder, og hun har i sine tidligere stillinger demonstreret stærke ledelseskompetencer,« siger Berlingske Medias bestyrelsesformand Kim Graven-Nielsen.

Myndigheder siger god for salg af Berlingske

Berlingske Media er i gang med en fornyelse af kerneforretningen Berlingske, BT og Weekendavisen, som skal gøre de tre brands mere relevante for kunderne og positionere dem stærkere i markedet. Det arbejde glæder Mette Maix sig til at lede:

»Jeg er stolt over, at bestyrelsen har valgt mig til at stå i spidsen for Danmarks ældste mediehus og dermed for medier, der står bag en stor del af den danske nyhedsformidling og bidrager til den demokratiske debat,« siger Mette Maix.

»Arbejdet med udvikling af brands i et marked, der ændrer sig rivende hurtigt, og hvor det er helt afgørende at forstå kunderne og deres behov, har drevet  mit professionelle liv, og derfor glæder jeg mig meget til, sammen med medarbejderne i huset, at tage fat på den videre udvikling af virksomheden og styrke vores mediers position i markedet,« siger Mette Maix.

JP/Børsen

Siden 30. oktober har Bjarne Munck været fungerende administrerende direktør, mens bestyrelsen ledte efter en ny topchef. Han kommer også fremover til at spille en nøglerolle i Berlingske Media og tiltræder en nyoprettet stilling som driftsdirektør. Sammen med Mette Maix vil han fremover udgøre virksomhedens direktion.

»Det har været et travlt halvår, hvor Bjarne Munck med stor succes har sat et nyt hold og startet første fase i Berlingske Medias transformation. Jeg er overbevist om, at med det stærke lederskab og operationelle fokus Bjarne har vist, kombineret med Mettes ledelseserfaring og kompetencer, har virksomheden det bedste team til at løse opgaven,« siger bestyrelsesformand Kim Graven-Nielsen.

Mette Maix har første arbejdsdag 8. februar.

morten

TV: INTERVIEW MED METTE MAIX FRA JUNI 2015 OM AT HAVE ET TOPJOB.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen