Berlingske Business

Berlingske Media får nye i bestyrelsen fra dansk erhvervsliv og CBS

Bestyrelsen
Lars Monrad-Gylling, bestyrelsesmedlem, Kim Graven-Nielsen, bestyrelsesformand Christian Van Thillo, bestyrelsesmedlem samt CEO for De Persgroep Mirjam van Praag, bestyrelsesmedlem Christophe Convent, bestyrelsesmedlem, Mikkel Ludvigsen, Niels W. Petersen og Jens Anton Havskov Hansen. Foto:

To fremtrædende danske erhvervsfolk og en hollandsk professor i entrepreneurship på CBS udgør sammen med repræsentanter fra De Persgroep og tre medarbejderrepræsentanter den nye bestyrelse for Berlingske Media A/S.

Berlingske Medias bestyrelse har i dag fået fire nye medlemmer. Den nye formand for bestyrelsen kommer fra dansk erhvervsliv.

Det er Kim Graven-Nielsen, administrerende direktør for og tidligere næstformand i Nordic Aviation Capital. Han har tidligere været hos Thomson Reuters i 12 år som CEO for forskellige områder, inden han blev CEO for Thomsons globale IPR forretning. Fra 2002 var han CEO for Esko Graphics A/S, en global grafisk produktionsvirksomhed, som blev solgt til Axcel i 2005. Desuden har han været i ledelsen af en række virksomheder som blandt andet European Directories, Reson A/S, Novenco Group, Colorprint og BB Electronics A/S.

LK200815

Kim Graven-Nielsen får følgeskab af en anden kendt dansk erhvervsmand. Det er Lars Monrad-Gylling, der har en fortid som mangeårig administrerende direktør for KMD A/S og mangeårig formand for IT Branchen i Danmark. Inden for det sidste år har Lars Monrad-Gylling valgt at fokusere på bestyrelsesarbejde og aktivt medejerskab i mindre virksomheder. Han er bestyrelsesformand for Proløn A/S og Kompan Danmark A/S, næstformand i bestyrelsen for Kvadrat A/S og medlem af bestyrelsen for Orifarm A/S og Global Connect A/S. Foruden aktivt ejerskab i flere mindre IT-virksomheder er han desuden medlem af Danske Banks repræsentantskab og rådgiver til bankens digitale udvikling.

Det tredje nye medlem af bestyrelsen er professor Mirjam van Praag. Hun er professor i entrepreneurship ved Copenhagen Business School og kommer fra Holland. Professoratet er sponseret af et legat fra A. P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal. Tidligere har hun blandt andet været leder af Amsterdam Center for Entrepreneurship og bestyrelsesmedlem i Algemene Pensioen Groep.

12BBMLisbeth3.jpg

Det fjerde nye medlem kommer fra De Persgroep. Det er Christophe Convent, der er generalsekretær i De Persgroep. Sammen med De Persgroeps CEO, Christian Van Thillo, som allerede er indtrådt i Berlingske Medias bestyrelse, repræsenterer han ejerkredsen.

Tre bestyrelsesmedlemmer forlader bestyrelsen. Det drejer sig om Berlingske Medias produktionsdirektør Bjarne Munck og de to Mecom-repræsentanter Keith Allen og Henry Davies.

Bestyrelsen har desuden tre medarbejdervalgte medlemmer.

27BBMthillo4.jpg

Bestyrelsesformand Kim Graven-Nielsen siger:

»Medieindustrien er nok en af de brancher, som er aller mest berørt af den digitale udvikling og de kolossale forandringer, det medfører både i forhold til vores privatliv, arbejdsliv,  erhvervsliv og vores samfundsudvikling. Derfor er det en spændende opgave, som jeg glæder mig meget til, sammen med den nye bestyrelse for Berlingske Media, ejerne og ledelsen at arbejde på at skabe de bedst mulige rammer for, at vores allerede stærke og kendte brands kan udvikle sig positivt i en udfordrende transformationsperiode, ligesom vi har fokus på offensive tiltag på det danske mediemarked.«

Koncernchef Lisbeth Knudsen siger:

»Det er rigtigt spændende, at vi nu har en ny bestyrelse for Berlingske Media, som med forskellige erfaringer og stærke kompetencer kan være med til at skærpe vores profil og udvikle vores virksomhed. Det sker på det helt rigtige tidspunkt, hvor vi netop har taget fat på en strategisk nytænkning af virksomheden og fra 1. januar 2016 skal fokusere på at være en udelukkende national medievirksomhed.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen