Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Berlingske Media ændrer ledelsen

Berlingske Media indgang i Pilestræde.
Foto:

Efter slankningen af Berlingske Media ændrer mediekoncernen nu i sin ledelsesstruktur og siger farvel til fire medlemmer af koncernledelsen.

Efter frasalget af Midtjyske Medier valgte Berlingske torsdag at sige farvel til fire ledere i den øverste koncernledelse. Det drejer sig om finansdirektør Peter Nordgaard, marketingsdirektør Mark Hammerich og driftsdirektør for nationale medier og annoncesalg, John Kristensen, der alle forlader Berlingske Media med udgangen af oktober, mens driftsdirektør for Midtjyske Medier og consumer sales, Gorm Wesing Flyvholm, forlader Berlingske Media i marts 2016.

Bestyrelsesformand Kim Graven-Nielsen udtaler i forbindelse med ledelsesændringerne:

»Berlingske Media har været drevet som en koncern med et vidt forgrenet net af aktiviteter. Efter frasalget af Midtjyske Medier fokuserer vi på vores stærke brands i form af Berlingske, BT og Weekendavisen, så det er en anden virksomhed i dag med en fladere ledelsesstruktur, som ikke behøver den samme pulje af kompetencer,« siger Kim Graven-Nielsen.

Fokus på fremtiden

Berlingske Media har sine rødder tilbage til 1749. Koncernen blev i 2006 opkøbt af britiske Mecom, der ejede medievirksomheden frem til februar 2015, da den familiejede, belgiske virksomhed De Persgroep købte Mecom og dermed Berlingske Media.

Siden da har Berlingske Media koncentreret sin strategi om de stærke, nationale medier i koncernen. Dette blev understreget i august 2015, da Berlingske Media kunne meddele, at man havde frasolgt Midtjyske Medier til Jysk Fynske Medier. Denne overtagelse sker med virkning fra første januar 2016.

En måned efter frasalget af Midtjyske Medier konstituerede Berlingske Media sin nye bestyrelse, hvor den nuværende formand indtrådte - blandt andre sammen med Christian Van Thillo, der er adm. direktør i De Persgroep. Og bestyrelsesformand Kim Graven-Nielsen er indtil videre glad for at opleve mediekoncernens fokus og energi i disse omstillingstider:

»Jeg synes, det er fantastisk at opleve virksomhedens og medarbejdernes energi og fokus på fremtiden i Berlingske Media og entusiasmen omkring den øgede fokusering,« siger Kim Graven-Nielsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen