Berlingske Business

Berlingske driver Trykkompagniet videre

Berlingske i mål med trykkeribesparelser. Nye aftaler med medarbejderne på Berlingskes trykkerier betyder blandt andet, at det lukningstruede Trykkompagniet i Avedøre kører videre på lavere blus. (Opdateret)

Det skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse, hvoraf det fremgår, at virksomheden er i mål med sin spareplan for trykkeriforretningen.

I sidste måned oplyste JP/Politikens Hus og Berlingske Media, at man lukker landets største avistrykkeri, Trykkompagniet, i sin nuværende form. Berlingske meddelte i den forbindelse, at man ville arbejde på en løsning, hvor dele af trykkeriet kunne drives videre. Den nye aftale betyder, at knap 50 af 230 medarbejdere fortsætter på Trykkompagniet.

Aftalen omfatter desuden besparelser på Berlingskes øvrige trykkerier i Kolding, Slagelse, Struer og Viby, hvor der også skal gennemføres større ændringer og besparelser. I alt 50 af 265 stillinger er skåret væk her.

”Vi har nu et sæt aftaler med medarbejderne og en tilpasning af omkostningerne, som gør det muligt for Berlingske Media at drive vores trykkerier på et konkurrencedygtigt grundlag i et endda hårdt presset marked. Det er en særdeles tilfredsstillende løsning. Det var til gengæld også helt nødvendigt for trykkeriernes fremtid at nå frem til denne aftale,” siger koncernchef i Berlingske Media, Lisbeth Knudsen, i pressemeddelelsen.

Modellen betyder, at Trykkompagniet kører videre med en lavere kapacitet end tidligere og med daglig trykning af Berlingske Tidende.

Hos Berlingske ønsker man ikke at oplyse omfanget af besparelserne, men produktionsdirektør Bjarne Munck siger:

"Det er anseelige besparelser. Det betyder at vi er fuldt ud konkurrencedygtige på trykmarkedet."

Aftalen betyder samtidig, at Dansk Avistryk må vinke farvel til ordren på at trykke Berlingske Tidende. En ordre, der var betinget af, at Trykkompagniet lukkede.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen