Berlingske Business

Avisfusion på Østerbro og Amager

Fire lokalaviser bliver til to, når Amager Bladet bliver lagt sammen med Lokalavisen Amager, og Østerbro Avis smelter sammen med Lokalavisen Østerbro.

Det er Berlingske Meida, der står bag Amager Bladet og Østerbro Avis, mens avismanden Flemming Hansen har stået bag Lokalavisen Østerbro og Lokalavisen Amager.

Efter i årevis at have kæmpet i et surt marked, er fusionen nu blevet en realitet. Lokalavisen Østerbro og Lokalavisen Amager lukker med udgangen af august, mens Flemming Hansen overtager ledelsen af de to tilbageværende titler i et nyt joint venture selskab. Syv mennesker bliver fyret i kølvandet på ændringerne.

"Berlingske Lokalaviser er i gang med for alvor at konsolidere sig på lokalavisområdet, og denne fusion er absolut en vigtig brik, som nu er faldet på plads. Før var vi én ud af to hårdt pressede konkurrenter på Amager og Østerbro – nu har vi udsigt til at få to rentable, veldrevne og fremtidsgearede aviser op at køre, det kan jeg kun være meget tilfreds med,” siger Gorm Wesing Flyvholm, direktør for Berlingske Lokalaviser, i en pressemeddelelse. Også Flemming Hansen, der siden 2007 har drevet de to lokalaviser, glæder sig over fusionen.

”Set i lyset af markedssituationen er det den helt rigtige løsning, vi er landet på. Vi har fundet en god plan for at integrere mine tidligere aviser i de ny fælles, så jeg er meget tilfreds med løsningen, og glæder mig til at drive Amager Bladet og Østerbro Avis videre i en ny form,” siger han i meddelelsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen