Berlingske Business

Avis ændrer abonnementsvilkår efter kritik

PolitikensHus_Business
Politiken præciserer vilkår i en abonnementskampagne efter kritik fra Forbrugerombudsmanden. Foto:

Dagblad retter ind efter sag om vildledende markedsføring.

Seks uger er seks uger og ikke syv.

Dét åbenlyse faktum bliver nu slået fast med syvtommersøm i Dagbladet Politikens abonnementsvilkår, efter en forhandling med Forbrugerombudsmanden Henrik Øe. Sagen drejer sig om, at dagbladet i sin markedsføring af et seksugers weekendabonnement på avisen ifølge Forbrugerombudsmanden ikke tydeliggjorde, at abonnementet ville fortsætte ud over de seks uger, medmindre kunden selv opsagde abonnementet.

Det på trods af at tilbuddet på en bannerannonce på avisens hjemmeside lød:

»Køb Politiken lørdag-søndag i 6 uger, pris 299 kr.«. Først hvis man klikkede på en faktaboks om abonnementet, fremgik det, at abonnementet i udgangspunktet var tidsubegrænset.

Nu har avisen ændret abonnementet således, at weekendabonnementet automatisk stopper efter de bemeldte seks uger.

Forbrugerombudsmanden har tidligere indskærpet reglerne på området, ikke bare til Politiken, men fordi man jævnligt modtager klager af samme karakter. Derfor har Henrik Øe nu taget kontakt til brancheorganisationen Danske Medier for at indskærpe afgørelsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen