Berlingske Business
For abonnenter

Arvingerne har på skift dystet om faderens gunst: Nu er Murdoch-søn kommet ind fra kulden

23BUSUS-TECH-AND-MEDIA-ELIT.jpg
Lachlan Murdoch er som ventet udpeget arvtager til faderen Rupert Murdochs medieforretninger. Men han lader ingen i tvivl om, at det stadig er farmand, der bestemmer. »Det er stadig ham, der er bossen, ikke? Hans position har jo ikke ændret sig,« sagde han i 2016 i et sjældent dobbeltinterview med broderen James i Hollywood Reporter.

For 13 år siden trak Lachlan Murdoch sig fra faderens medieimperium og gik sine egne veje. Nu er han atter i position som Rupert Murdochs foretrukne arvtager til en mediekoncern, der står foran store udfordringer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen