Berlingske Business
12:10Ny milliardbøde fra Vestager til Apple-partner

Arto ædes op af Facebook

Arto ædes op af Facebook - 1
Modelfoto: Linda Henriksen

Freeways store ungdomssite er skrumpet til en tredjedel efter at Facebook har taget for sig af brugerne.

Arto misser chancen for et skolestarts-comeback, viser ny analyse fra Jon Lund. Dermed cementeres Artos nedadgående spiral. Over det sidste år er Arto skrumpet til en tredjedel og tabene ser ud til at fortsætte.

I samme tidsrum er aktiviteten på Facebook firedoblet og næsten halvdelen af alle danskere - 2,47 millioner fordelt på alle aldersgrupper, også børn og unge - besøger nu Facebook mindst en gang i løbet af en måned.

“Arto var banebrydende i Danmark og viste vejen for et internet fuldt af mennesker og liv - et internet der på godt og ondt var noget andet end den golde informationssøgning og videnstilegnelse. Det drastiske fald viser endnu engang at nettet er både ubarmhjertigt og troløst: når der kommer noget nyt og bedre er det bare afsted. Også selvom det ikke bare er en selv, men hele ens sociale netværk, der skal med for at flytningen lykkes.” siger Jon Lund i en kommentar til analysen.

Jon Lund forlod tidligere på sommeren posten som direktør for Foreningen af Danske Interaktive Medier (FDIM) for at starte sin egen analyse- og rådgivningsvirksomhed, efter at have ledet foreningen i fem år. Jon Lund er medlem af bestyrelsen for Interactive Advertising Bureau Europe og har tidligere bestridt tillidsposter i blandt andet Kulturministeriets reklameforum, Det internationale handelskammers markedsførings-udvalg og Danske Mediers Forum.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen