Berlingske Business

Apple-reklame mobbes igen

WhiteApples
Foto: HTC reklamefilm

Smartphoneproducenten HTC er i luften med deres helt egen version af Apples berømte reklamefilm »1984«, hvor Apple mobbede IBM og deres fantasiløse brugere. Denne gang er det Apple-brugerne, der beskrives som kloner.

Er der noget, de store spillere på it- og elektronikscenen elsker at bruge marketingkroner på, så er det at drille hinanden. Det skriver markedsforing.dk

I de senere år er det især gået ud over elektronikgiganten Apple, der er blevet reklamemobbet af bl.a. Samsung, Carlsberg og IKEA.

Og nu sker det igen. Denne gang er det smartphoneproducenten HTC, som gør grin med Apple i et spot, der endda spiller på Apples eget berømte drilleri af IBM i reklamefilmen ”1984” instrueret af Ridley Scott.

Her udstilles brugere af IBM-brugere som hjernevaskede, grå og ufri, og det er nøjagtig det samme i den nye HTC-film. Bare med omvendt fortegn.

Se HTC filmen her.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen