Berlingske Business

Amerikanske magasiner i dyb annoncekrise

Amerikanske magasiner i dyb annoncekrise - 1
Den amerikanske mediegigant Condé Nast, som blandt andet udgiver Vogue, er i dyb krise. Foto:

Magasiner som Vogue og Allure har næsten fået halveret annoncemængden siden januar sidste år.

Januar er traditionelt en meget hård måned for annoncemarkedet, men i år står det langt værre til end sidste år.

Den amerikanske mediegigant Condé Nast oplever i denne måned, at nogle af publikationerne har mistet næsten halvdelen af annoncemængden i forhold til januar sidste år.

Hårdest ramt er magasiner som Vogue og Wired, som har mistet henholdsvis 44 og 47 pct. af annoncesiderne, skriver New York Times.

Også kvindemagasinet Allure mærker krisen. Fra januar 2008 til januar 2009 har magasinet mistet 41 pct. af annoncesiderne, hvilket svarer til, at bladet er gået fra 70 sider annoncer til blot 41.

Condé Nast har længe kunnet mærke krisen og bebudede fyringsrunder allerede i november, hvor man også valgte at lukke magasinet Men’s Vogue helt ned.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen