Berlingske Business

Amazon vil byde på ombejlede Premier League-rettigheder

BRITAIN SOCCER ENGLISH PREMIER LEAGUE
Amazon forbereder et stort bud på rettighederne til at sende live Premier League-fodbold til sine »Prime«-brugere. Foto:

Amazon.com har planer om at sende engelsk Premier League-fodbold i fremtiden.

Ifølge en kilde med kendskab til planerne vil Amazon.com byde på rettighederne til kampene, når der afholdes auktion om dem senere i år.

Det er en del af en større strategi for at få flere Amazon.com-kunder til at blive såkaldte »Prime«-medlemmer, skriver Bloomberg News.

Ifølge Bloomberg News er Premier League en af de mest værdifulde sportsudsendelser i Europa.

Amazon har over for Bloomberg News ikke ønsket at kommentere historien, men har tidligere sagt, at man forsat arbejder på at tilføje nyt indhold, som Prime-medlemmerne ønsker.

pix-Vestager/Cliqz

Da der i 2015 senest blev afholdt auktion om rettighederne, løb tv-stationerne Sky og BT med dem for en pris 6,9 mia. dollar.

Der har tidligere været spekulationer om, at netop Amazon og Facebook ville til at konkurrere med de traditionelle tv-stationer om rettighederne til live-sport.

I 2017 sendte Facebook live fra den internationale cricket-turnering i ICC Trophy til europæiske seere.

1

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen