Berlingske Business

Amazon blander sig på det danske streamingmarked

BRITAIN-BUSINESS-RETAIL-AMAZON
Foto:

Amazon Prime Video er nu tilgængelig for danskere. Tjenesten byder blandt andet på tidligere Top Gear-trio.

Netflix, HBO Nordic, Viaplay og de øvrige udbydere af streamet videoindhold har fået en ny konkurrent på det danske marked.

Det er streamingtjenesten Amazon Prime Video, der ifølge en pressemeddelelse nu åbner for kunder i Danmark.

pix-TDC-gadeskab

Prisen for at benytte tjenesten bliver 5,99 euro pr. måned, svarende til knap 45 kroner.

Det er muligt at få abonnementet til halv pris de første seks måneder i en introduktionsperiode.

Det kræver en smartphone eller tablet med Android eller iOS-styresystem at benytte tjenesten, som dog også kan ses via PC eller via den indbyggede app, der findes i visse nyere fjernsyn.

huhej

Som abonnent får man blandt andet mulighed for at følge holdet fra det populære BBC-bilprogram "Top Gear", Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May.

Deres makkerskab er genoplivet i programmet "The Grand Tour", som er den nye tjenestes store trækplaster.

pix-iTunes

Derudover byder Amazon Prime Video også på andre tv-serier og film.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen