Berlingske Business

Aller Media kan få bøde i august i Se og Hør-sagen

Billede
25. august bliver den dag, hvor en dommer for første gang bedømmer affæren om Se og Hørs køb af oplysninger om kendtes brug af kreditkort.. (Foto: Thomas Lekfeldt/Scanpix 2016) Foto:

Straffesager om køb af fortrolige oplysninger afvikles i to tempi. To journalister vil tilstå.

25. august bliver den dag, hvor en dommer for første gang bedømmer affæren om Se og Hørs køb af oplysninger om kendtes brug af kreditkort.

Retten i Glostrup oplyser onsdag, at man har berammet et retsmøde denne dag.

Det ventes, at såvel Aller Media A/S som to journalister vil erkende sig skyldige. Det er den tidligere nyhedschef Lise Bondesen, der nu er chefredaktør på Avisen.dk, og den tidligere redaktionssekretær Kim Bretov.

Disse sager afvikles efter planen som såkaldte tilståelsessager.

Billede

Det normale er, at straffen fastsættes med det samme. Dommeren kan dog også vælge at tænke over sagen i nogle dage.

Derimod nægter blandt andre den tidligere chefredaktør Henrik Qvortrup og systemoperatøren, der leverede informationer om mange kendte, sig skyldige i at have overtrådt straffeloven.

Denne sag bliver omfattende. Den begynder 9. september og vil strække sig over mange dage.

07BUSP-l-Thore-163900.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen