Berlingske Business

Aller lukker udviklingsprojekter og fyrer 11

Pernille Aalund
Pernille Aalund, innovationsdirektør i Aller Media, må sige farvel til 11 medarbejdere, da Aller har valgt at lukke to udviklingsprojekter. Foto:

Aller Media har ryddet op i en række udviklingsprojekter, hvilket betyder, at medieselskabet skiller sig af med 11 medarbejdere. Samtidig er Aller i dialog med en række selskaber om frasalg af udvalgte »globale projekter«.

Efter flere års udvikling og eftersyn af sin innovationsstrategi har Aller Media besluttet at lukke og slukke for to globale udviklingsprojekter og fyre 11 medarbejdere. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Pics-Aller

»Vi er naturligvis meget kede af, at vi i forbindelse med implementeringen af den nye innovationsstrategi bliver nødt til at sige farvel til 11 medarbejdere, der primært har været beskæftiget med vores globale udviklingsprojekter og produkter. Men innovation lykkes kun, hvis den følger den overordnede strategi – og i dette tilfælde organiseres vores kompetencer og ressourcer på en ny måde for at varetage Aller Medias investeringer i nye forretningsområder optimalt,« siger Pernille Aalund, der er innovationsdirektør i Aller Media.

Aller har inden for de seneste år afprøvet og testet omkring 70 idéer og lanceret en række internationale projekter med et globalt marked som sigte. Selskabet har nu valgt at skifte fokus fra innovationsudvikling til at sætte selve udgiverforretningen i centrum. Det er denne proces, der er årsag til fyringerne.

OVERBLIK: Her er Se og Hør-skandalen dag for dag

Selskabet skriver desuden, man forsøger at frasælge udvalgte, globale innovationsprojekter.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen