Berlingske Business

Aller lukker rendyrket sladderblad

Kig Ind lukker
Overskrift
Kig Ind lukker. Foto:
aller
Overskrift
Bettina Aller, direktør i medievirksomheden Aller Media, der lukker Kig Ind. Foto:
se og hør
Overskrift
Foto:

Sladderbladet Kig Ind udkommer for sidste gang onsdag - og da som et tillæg til Se og Hør, som fra næste uge bliver Alller-koncernens eneste rendyrkede gossipblad i Danmark.

Aller-koncernen har ryddet op i sine sladderblade, hvilket indebærer, at Kig Ind lukker, og at de derved frigjorte ressourcer bliver overført til  Se og Hør, som så skal videreudvikles på print og digitale platforme.

Se og Hørs udgivelsesdag bliver fremrykket til onsdag, og nye digitale universer og mere Hollywoodstof er en del af den udvikling, som skal føre ugebladet ind i fremtiden, oplyser Aller i en pressemeddelelse.

26BUSASHLEYMADISON-Noel-Bid.jpg

»Vi har valgt at fokusere vores kræfter 100 pct. på Se og Hør, fordi vi i vores oplags-, læser- og trafiktal kan se en markant positiv effekt af de redaktionelle tiltag og omlægninger, vi på det seneste har gennemført. Når så Kig Ind samtidigt er hårdt ramt af de strukturelle ændringer på mediemarkedet, ser vi en bedre økonomi i at satse på et stærkt Se og Hør frem for to blade,« forklarer ugebladsdirektør Anette Kokholm og fortsætter:

15BUSSpringer-top.jpg

»Det er ærgerligt, at vi som et led i oprustningen på Se og Hør må lukke Kig Ind, men der er intet, der tyder på, at vi kunne sikre en sund drift på bladet i det marked, vi kender i dag.«

Hollywood-stoffet fra Kig Ind vil blive videreført i Se og Hør, hvor man dels skruer op for mængden af historier i bladet, og dels opretter en hel kanal på nettet, www.hllwd.dk, med gossip fra Los Angeles og omegn.

Kim Henningsen sigtet i Se og Hør-sagen

Fremrykningen af udgivelsesdagen sker i samme uge som Se og Hør fylder 75 år.

TV: Aller lukker kig ind

 

USA/

 

 

 

 

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen