Berlingske Business

Aller køber Nyhavn Rejser

pix-aller
Aller-koncernen i København har i dag meddelt, at de har købt Nyhavn Rejser. Foto:

Aller Media A/S har i dag meddelt, at de har købt Nyhavn Rejser. Samtidig etablerer de Aller Leissure, som vil få stor betydning for koncernens fremtidige forretning.

Aller Media A/S har fra i dag af taget første skridt ind i rejsebranchen. De har købt Nyhavn Rejser A/S og samtidig lanceret deres nye division Aller Leissure. Rikki Sølling, der har haft meget at gøre med strategien for at gå ind i rejsebranchen, er udnævnt som direktør.

Hermed bliver rejser en stor spiller for Aller-koncernen, som udover deres nye satsning også udgiver blandt andet Se&Hør, Billedbladet, Femina og Familiejournalen. Ifølge Rikki Sølling er det et vigtigt spring i forhold til Allers fremtid.

»Printverdenen er under pres, og det er den jo også i vores verden for ugeblade og magasiner. Vi er nu i en situation, hvor vi godt vil tage vinterfrakken på, før det bliver rigtig koldt. Vi gør jo ikke det her nu, fordi vi synes, at det kunne være sjovt. Vi gør det her, fordi vi er nødt til at gøre noget nu,« forklarer han.

Der er nogle klare grunde til, hvorfor det lige blev rejsebranchen, som Aller har valgt at bevæge sig ind i.

»Vi vil ind i en branche, der vokser, og så langt øjet rækker i de analyser vi har brugt, så vil der frem til 2022, være vækst i branchen indenfor Leissure travel,« forklarer Rikki Sølling og nævner også underholdningselementet ved at give folk oplevelser rundt omkring i verden, som en væsentlig faktor.

Aller Leissure skal udgøre 25 pct. af omsætningen i koncernen, og det kan ifølge Rikki Sølling meget vel stige til 50 pct. Vækst skal blandt andet komme ved at fokusere endnu mere på eksporten til Norge, Sverige og Finland. Men Rikki Sølling vil ikke afvise, at de måske søger mod andre land, men lige nu ligger fokusset der.

Opkøbet af Nyhavn Rejser bliver ikke den sidste store investering, som det nyetablerede Aller Leissure laver. Medievirksomheden har en strategi frem mod 2015, hvor de vil opkøbe og investere i flere forretningsområder.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen