Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Alle mandeblades moder kan være på vej mod salg

PLAYBOY BUNNY
Arkivfoto. Foto:

Magasinet Playboy kan være tæt på at skifte ejermand, og prisen skulle angiveligt være mellem to og tre milliarder dollars.

Året er 1953. Den første udgave af magasinet Playboy er netop udkommet, og sund fornuft byder enhver at slå op på midtersiden og se Marilyn Monroe slange sig i intet andet end »Chanel no. 5.«

Det er en gammel traver inden for kategorien mandeblade, der nu kan være på vej mod et salg. Hugh Hefner grundlagde Playboy i Chicago i 1953, men det er lang tid siden, at et magasin først og fremmest kunne sælge på nøgne kvinder.  Det er der kommet alt for mange på markedet til.

Magasinet hed dengang Stag Party, men navnet blev hurtigt ændret til Playboy. Hugh Hefner, der fyldte 90 år i april, havde arbejdet hos magasinet Esquire i Chicago og fik familie og venner til at investere 8.000 dollar i foretagendet. Første nummer solgte i 50.000 eksemplarer.

09NAVHugh-Hefner-104230.jpg

Og det - måske - mest berømte mandeblad af dem alle kan altså være ved at skifte ejermand, det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Det er de to Hollywood-branche direktører Jeff Sagansky og Harry Sloan, der efter sigende er i fremskredne forhandlinger om at erhverve magasinet. Og prisen lyder på mellem to og tre milliarder dollars, skriver Reuters.

Sagansky er tidligere formand for CBS Entertainment og co-præsident for Sony Pictures Television, og Harry Sloan tidligere formand og administrerende direktør for Metro-Goldwyn-Mayer.

Gennem årene har værdien af Playboy-logoet oversteget magasinets. Oplaget af Playboy-magasinet er faldet fra omkring 5,6 millioner i 1975 til omkring 800.000 seneste år.

Men selv en gammel krikke kan lære nye tricks, og Playboy er begyndt at revidere sig selv. For det skal bemærkes, at Playboy i februar tog en beslutning om at droppe de nøgne damer til fordel for letpåklædte - og en enkelt i hijab.

al pryde siderne i Playboy.jpg

Kilder, som Reuters har talt med, advarer om, at forhandlingerne om overtagelsen stadigt kan gå i vasken. Forhandlingerne er fortrolige og de to parter i handlen har ikke ønsket at udtale sig.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen