Berlingske Business
17:44Business Live vender tilbage tirsdag

Agurkepris til Business.dk

cucumber on wood
Foto:

Business.dk får prisen for at have bragt årets agurketid-historie.

En OL-vinder der vil sælge sin millionvilla.

Historien bag bragte Business.dk tidligere på sommeren og den har nu indbragt redaktionen prisen for årets agurkehistorie.

Det er Dansk Gartneri, brancheorganisationen bag de danske gartnerier - herunder agurkegartnerier, der står bag kåringen. Kåringen sker i samarbejde med medieprofessor Anker Brink Lund fra CBS, der sammen med Dansk Gartneri nominerede 5 mediehistorier. Herefter har 1.091 danskerne afsagt deres dom.

»Danskerne har fundet en værdig vinder af agurkeprisen. En lillebitte historie, der er ganske tidstypisk. Der er tale om en form for nyhedshistorie, der dukker op oftere og oftere. En historie om en kendt, der sælger sit hus er hverken særlig væsentlig eller en sensationel. Selvom OL-vinklen giver en kunstig aktualitet og der er tale om en kendt person, scorer Berlingske Business’ historie lavt på de klassiske nyhedskriterier«, siger Anker Brink Lund.

Pix: hus

Berlingske Business modtager prisen med et smil og forklarer hvorfor historien blev bragt.

»Berlingske Business skal dække bredt - fra de hårde kontante nyheder til de lette historier i petit-genren. Derfor er vi glade for at have vundet prisen for årets agurkehistorie«, siger erhvervsredaktør Peter Suppli Benson.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen