Berlingske Business

37-årig bliver femte generation i spidsen for ikonisk avis

NEWYORKTIMES-SULZBERGER/
Så er der vagtskifte på New York Times, hvor den nye førstemand bliver Arthur Gregg (A.G.) Sulzberger (th.), der tager over fra sin far Arthur Ochs Sulzberger Jr. (tv.).  Foto:

Det bliver 37-årige Arthur Gregg Sulzberger, der fremover skal tegne og fremtidssikre en af verdens mest kendte aviser.

Siden 1896 har Sulzberger-familien siddet på magten i en af verdens mest kendte og ikoniske aviser New York Times.

I fire genrationer har en person med Sulzberger-familien siddet øverst i hierarkiet og sørget for at avisen bliver ført videre i den rette ånd og i en retning, som familien kan stå inden for.

Nu træder femte generation til.

30BUSIsabel-dos-santos-1048.jpg

Det sker i forbindelse med at Arthur Ochs Sulzberger Jr. forlader posten som udgiver, og overlader stafetten til sin egen søn, Arthur Gregg Sulzberger - der er kendt som AG Sulzberger.

Det skriver flere amerikanske medier.

Den ældste af de to Arthur'er har haft titlen som udgiver (publisher red.) siden 1992, hvor han overtog den fra sin egen far (der i øvrigt også hed Arthur). Rollen som udgiver har vi ikke på samme måde i Danmark, hvor der typisk er en ansvarshavende chefredaktør og en direktør. Udgiveren er placeret i laget over de to funktioner, og er mere strategisk orienteret og skal sikre en linje langt ud i fremtiden.

04BUSHEFNER-132220.jpg

Netop derfor er ansættelsen af den unge Arthur interessant. Med sine blot 37 år bliver han en af de mere magtfulde personer på den internationale mediescene. Han har dog allerede gjort sig bemærket ved at være en af hovedforfatterne på en intern innovationsrapport i New York Times fra 2014, der har transformeret hele den traditionstunge avis til en digital tidsalder.

Han er arkitekten bag det nye digitale newsroom, der har sikret New York Times en position i det digitale førerfelt blandt de gamle aviser. Nu bliver hans rolle, at videreføre det arbejde og sikre en stærk udvikling i en tid, hvor mediernes indtægter helt generelt er under pres fra nye medier og ændret adfærd blandt mediebrugerne.

NETHERLANDS-CONFERENCE-WALL-STREET

»AG er inkarnationen af New York Times' værdier og mission. Han har bevist, at han er stærk til at skabe forandring, dybt dedikeret til at bevæge dette selskab fremad i takt med at transformationen af vores forretning tager fart,« siger Arthur den ældre om sin søn.

Den ældste Arthur forbliver som formand for New York Times Companys bestyrelse.

NEW YORK TIMES-RESULTS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen