Berlingske Business
17:41God weekend

Urteprodukter sælger som vinden blæser

Der blev i 2011 solgt for 436 millioner kroner urteprodukter i Danmark. Det var et fald på 1 procent i forhold til året før. Prognosen viser, at markedet for urteprodukter i Danmark går en usikker tid i møde.

Cadbury Stimorol har med deres Halls tabletter en dominerende markedsandel på 14 procent, men Axellus, der producerer blandt andet Futura og Gerimax lige i hælene med 12,3 procent. Men generelt er markedet præget af mange små aktører

Se Euromonitors analyse af Urteprodukter i Danmark de seneste fem år. Se forventningerne til markedet de kommende fire år.

Markedsrapporten bygger på informationer fra følgende virksomheder:

Anjo A/S, Arkopharma SA, Laboratoires Pharmaceutiques, Axellus A/S, Bioforce Danmark A/S, Biona A/S, Boehringer Ingelheim Danmark A/S, Cadbury Stimorol Danmark A/S, Cederroth A/S, Dansk Farmaceutisk Industri A/S, Ferrosan A/S, Jemo-Pharm A/S, Leaf Denmark, Matas A/S, Meda A/S, Medica Clinical Nord A/S, Mezina A/S, Natupharma A/S, Natur Drogeriet A/S, Nu Skin Scandinavia AS, Nycomed Danmark A/S, Pharma Nord ApS, Pharma-Vinci A/S, PharmaGreen Aps, Procter & Gamble Sverige AB, Recip AB, Sano-Pharm A/S, Schering-Plough A/S og Valora Trade Denmark A/S.


Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen