Berlingske Business

Vi performer bedst når vi trives

331877972.jpg
Foto: Iris

I sidste uges dilemma følte teamlederen Søren sig presset, da han ikke syntes, at han kunne leve op til sin chefs høje forventninger. Han er en dygtig og pligtopfyldende teamleder, som normalt ikke siger nej til en ny opgave, men denne gang kan han mærke, at arbejdsbyrden er blevet for stor, og han vil nødigt skuffe sin chef Majbritt.

Ledelsesrådgiver hos Lederne Trine Dilèng er ikke i tvivl om, at han skal reagere og tage ansvar for den overbelastning, han mærker.

»Det er når vi trives, at vi performer bedst. Derfor er det vigtigt at kende sine grænser og vide, hvornår man skal sige til og fra. Hvis Søren bare lader stå til, er det skruen uden ende,« fastslår Trine Dilèng.

582232090.jpg

Hun mener derfor, at Søren bør gå efter løsning nummer 2, hvor han kalder Majbritt til møde og forklarer, at han ikke føler, at han kan leve op til hendes forventninger.

Dialogen med hans chef er afgørende og vigtig for begge parter. Ved at tale sammen får de mulighed for at afstemme forventninger til hinanden og derved skabe et nyt fælles verdensbillede. Når forventninger afstemmes og bliver konkrete, så giver det ro og retning og i sidste ende lettelse, siger Trine Dilèng.

554390137.jpg

I samtalen kan Søren også selv komme med sit bud på, hvilke opgaver han kan nå, hvornår. Sammen kan de prioritere opgaverne, og hans chef har langt bedre mulighed for at skabe rammerne fremadrettet, så Søren kan trives og være den dygtige og pligtopfyldende teamleder, som han er kendt for, siger Trine Dilèng.

Kilde: www.lederne.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen