Berlingske Business

Undgå fem fejltrin i usikre tider

Undgå fem fejltrin i usikre tider - 3
Foto:

Når krisen kradser, kigger de fleste virksomhedsledere på muligheder for at tilpasse sig. Men hvordan? Her er fem reaktioner, der kan munde ud i alvorlige fejltagelser.

1. fejltrin
At udskyde beslutninger, der kan hjælpe virksomheden på langt sigt, af frygt for markedets reaktion på kortere sigt.

“Investorerne vil gerne se positive, kvartalsvise resultater, men ikke i så vid ustrækning, at det vil svække virksomheden på længere sigt,” siger Nancy Kimelman, cheføkonom i investeringsvirksomheden SEI Investments i Oaks, Pennsylvania.

“Alle de beslutninger, du tager nu, og som investorerne kan se – hvad enten det gælder ansættelser, lagerbeholdningen eller yderligere gældsforpligtelser – indebærer også, at investorerne vil drage dine beslutninger i tvivl.”

Du vil selvfølgelig ikke ansætte flere folk, end virksomheden har brug for, eller øge lagerbeholdningen og gælden unødigt. Men den værste beslutning, du kan tage, er ikke at gøre, hvad du burde gøre, på grund af det nuværende investeringsklima. Vig ikke tilbage fra beslutninger, der måske ikke er populære blandt investorerne og analytikerne på kort sigt, men sørg i stedet for, at du kan vise dem den værdi, der ligger bag beslutningerne. Det er det, virksomhedslederne får deres løn for: At træffe valg, der styrker virksomhedens udbud til kunderne og forbedrer den konkurrencemæssige stilling.

“Det er nu, man skal vende tilbage til de grundlæggende principper. De virksomheder, der ser længere frem end blot det næste kvartal, er også de virksomheder, der vil opnå succes,” siger Kimelman.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen