Berlingske Business

Ugens Dilemma: Når du har en ”Jørgen Varnæs” ansat

pix-tøjbutik
Foto:

Der er dage, hvor Jørn enten slet ikke møder op i butikken eller først kommer ved middagstid og med tømmermænd efter endnu en festlig aften.

Du er eneejer af en butikskæde, der sælger tøj. For et halvt år siden købte du en eksisterende tøjbutik, som du har indlemmet i din kæde. Du overtog også personalet på 12 medarbejdere, og du har valgt at lade den hidtidige butikschef Jørn blive på sin post. Jørn er en mand, der er kendt for sit særdeles gode købmandsskab, og hans økonomiske resultater er allerede nu de bedste i hele butikskæden. Jørn er endvidere meget vellidt af medarbejderne, i hvert fald de fleste af dem.

Men det viser sig, at Jørn, der er i 40’erne, har en skyggeside. Blandt medarbejderne går han under øgenavnet ”Jørgen Varnæs”, fordi han med sin attitude, cottoncoat, jakkesæt, udenlandske cigaretter samt glæde ved kvinder og ”en lille én” minder om den navnkundige højesteretssagfører ”Jørgen Varnæs” fra den nu igen aktuelle tv-serie Matador.

Du er nu kommet i tvivl om, hvorvidt du kan leve med Jørns udsvævende adfærd. Han kan blandt andet finde på at rejse en uge på ferie uden at give besked på forhånd – selv om I to skulle have haft et vigtigt møde. Der er også dage, hvor Jørn enten slet ikke møder op i butikken eller først kommer ved middagstid og med tømmermænd efter endnu en festlig aften. Hans stil har medført klager fra to af medarbejderne over hans ”manglende evne til at give klar besked.”

Hvad gør du? Stem og skriv din kommentar nedenfor

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen