Berlingske Business

Træd i karakter når du bliver underløbet

Business presentation on corporate meeting.
Foto:

Nyansatte ledere skal ikke lade sig tryne af ældre lederkollegaer, som er på jagt efter anerkendelse.

I sidste uges dilemma, som blev bragt på Business.dk, blev den nyansatte afdelingsleder Peter bevidst saboteret af sin erfarne lederkollega Cecilie under en præsentation for direktionen. Cecilie erkendte efterfølgende, at hun mener, at hun er berettiget til den anerkendelse, der vil følge med, hvis det lykkedes Peter og Cecilie at tiltrække en ny stor kunde til firmaet.

Ledelsesrådgiver hos Lederne Helle Bruun Madsen tager afstand fra Cecilies opførsel.

Billede

- Cecilie mener, at hun alene har krav på æren, men Peter og Cecilie har arbejdet sammen om at tiltrække den potentielle kunde. Derfor fortjener både Cecilie og Peter naturligvis anerkendelse, hvis det lykkedes at tiltrække den nye kunde, siger Helle Bruun Madsen.

Hvis Peter vil bevare sin integritet og undgå at blive underløbet igen af Cecilie, anbefaler ledelsesrådgiveren, at Peter siger fra nu.

- Det er altid vigtigt at positionere sig i en ledergruppe, uanset om der er tale om en nyansat eller en erfaren leder, siger Helle Bruun Madsen.

Young businessman stressed jobs,headaches about the job on table,angry boss pointing on mistakes at office.

Ledelsesrådgiveren anbefaler, at Peter skal positionere sig på en måde, hvor han ikke ødelægger det fremtidige samarbejde med Cecilie.

- Peter skal vælge løsningsmulighed nummer 1, hvor han går i dialog med Cecilie, men han skal samtidig slå fast, at han ikke vil acceptere hendes opførsel. Hvis Peter under dialogen lægger op til, at de slår en streg over hændelsen og tænker fremad, vil han sandsynligvis opnå Cecilies respekt. Den gensidige respekt vil give Peter og Cecilie et solidt afsæt til et problemfrit samarbejde, siger Helle Bruun Madsen.

Jul

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen