Berlingske Business

Topchefens største opgave bliver at holde på dig

Businessman making a business presentation.
En ny rundspørge viser, at "udvikling og fastholdelse" af medarbejdere bliver den vigtigste ledelsesopgave de næste tre år.

De danske chefer er for alvor ved at få øjnene op for, at det er en god ide med kompetente og kvalificerede medarbejdere,

En rundspørge, som interesseorganisation Lederne har foretaget blandt 428 topledere i det private erhvervsliv, viser, at 90 pct. peger på "udvikling og fastholdelse" af medarbejdere som den vigtigste ledelsesopgave de næste tre år.

Det skriver skriver Finans.dk.

»Det er et udtryk for, at krisen er klinget af, og nu handler det om, at de medarbejdere, man vil fastholde, skal kunne udvikle sig, samt at tiltrække flere,« forklarer formand for Lederne Svend Askær, der også peger på stigende løn som en indikator på, at det går bedre.

chef

Blandt Ledernes medlemmer, der også omfatter folk uden decideret ledelsesansvar, er lønnen steget med 3 pct. i 2015. Til sammenligning steg den 2 pct. i 2014 og 1 pct. året forinden.

Svend Askær forventer, at regeringen i den kommende trepartsforhandling går »målrettet efter opkvalificering« af medarbejdere og at øge kompetencerne hos dem, der ikke er i job, samt gøre det nemmere at få udenlandsk arbejdskraft ind i landet.

vibeke

Billedet med behov for flere folk og fastholde dem, man har, genkender Steen Nielsen, der er underdirektør i landets største arbejdsgiver- og interesseorganisation, DI.

»Det et tiltagende vanskeligt at skaffe arbejdskraft, fordi der er begyndende fremgang, og samtidig er ledigheden ikke særlig høj,« siger han.

teknik

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen