Berlingske Business

TIC og "Projekt Innovation"

Den grundlæggende kreativitet er alle født med, men vore omgivelser og oplevelser undervejs i

karrieren er ikke altid fremmende for kreativiteten. Det er ledelsens ansvar, at denne kreativitet får mulighed for at blomstre

og forhåbentlig også kan ende med at blive til innovative resultater. Det er mest almindeligt at nævne innovation

i forbindelse med produktudvikling - men innovation er også meget vigtig i forbindelse med udvikling af virksomhedens processer

og procedurer omkring indkøb, logistik, salg, kundeservice, samarbejds-relationer på tværs i organisationen og

på mange, mange andre områder.


Kun fantasien sætter grænser. Og disse grænser vil vi gerne hjælpe

med at flytte.


TIC Frederiksborg har derfor - med økonomisk støtte fra EU - sat et 2-årigt projekt i gang

med det formål at få innovationen hos iværksættere og mindre virksomheder til at gro. Til gavn for både

virksomheder, medarbejdere og kunder. Programmets udformning er i sig selv kreativt. Det udvikler sig nemlig hen ad vejen i takt med

deltagernes ønsker. Deltagerne vil derfor selv være i stand til at definere, hvilke områder eller opgaver de gerne

vil have på dagsordenen. Det kan måske resultere i, at man får en gruppe til at hjælpe sig med innovative

løsninger på udfordringer hjemme i egen virksomhed. Til at hjælpe os med den viden, der kan blive behov for på

de mange områder, har vi allieret os med en bred vifte af specialister. Det er som udgangspunkt gratis at deltage i processen,

der i princippet kan løbe helt til udgangen af 2003 - eller så længe du ønsker at være med. Vi vil

arrangere seminarer, fyraftensmøder, netværk, café-møder og andre former for miljøer, hvor man kan

suge viden og udveksle erfaringer. Projektet henvender sig til alle typer virksomheder, men også innovative iværksættere

kan deltage, da en del af projektet er målrettet dem. Erfaringerne fra projektet bliver gjort tilgængelig for interesserede

i hele Danmark.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen