Berlingske Business
17:13Mærsk-aktier sank til bunds i rødt C20

TALENT 100: Kommunikation og HR

pix-hanne cozzari-biz

Fra paragraffer til personaledelse: Hanne Laursen Cozzari, 34 år, områdeleder for HR jura og administration, Lægemiddelstyrelsen

Advokatvejen. Sådan så karrieren ud for Hanne Laursen ­Cozzaris indre blik, da hun afsluttede jurastudiet i 2003. Hun forestillede sig ingenlunde, at hun i 2011 skulle sidde med personaleansvar, med ansvaret for en større omorganisering og i øvrigt som den eneste jurist i HR-afdelingen i Lægemiddelstyrelsen.

Men tilfældigheder og et presset jobmarked førte hende ind på karrierebanen i Staten, og for hendes chef, HR-chef Anni Vejstrup Thomsen, er hun som skabt til et job i det offentlige.

“På ret kort tid er hun hoppet fra en ekstrem specialist­rolle til en meget dygtig personaleleder. Hun er en dygtig coach og har formået at få et team op at stå, selv om folk har været pressede. Desuden har hun en stærk faglig forankring, hvilket er vigtigt for at nyde respekt som leder i det offentlige,” siger hun.

I HR-afdelingen har Hanne Cozzari ansvaret for HR-­jura og HR-administrative processer og arbejdsgange. Hendes og afdelingens fornemmeste opgave er at garantere, at personalesager bliver korrekt behandlet.

“Vi skal til enhver tid kunne byde Rigsrevisonen velkommen på besøg,” som Hanne Cozzari udtrykker det. Da Hanne Cozzari tiltrådte som områdeleder i efteråret 2010, var det ikke kun et spørgsmål om at få endnu mere styr på den juridiske side af HR-processerne. En større centralisering af lønsystemet i staten overflødiggjorde opgaver hos Lægemiddelstyrelsen og medførte en større omlægning af opgaverne og arbejdsgangene i HR-administrationen.

“Jeg fik mulighed for selv at samle teamet og fordele opgaverne på en ny måde, så de ikke falder ned mellem to stole,” siger hun.

Hun fik også organiseret arbejdet med udgangspunkt i en teamstruktur. Tidligere arbejdede medarbejderne meget individuelt.

“Nu spiller vi sammen. Det er meget berigende, og vi lærer sammen hver eneste dag,” siger hun.


Læs om de øvrige talenter inden for kategorien, kommunikation og HR, i BNY nr. 9, der udkom 23. marts 2011:

Thomas Kaiser Oldenburg, 32 år, assistant director HR, Ernst & Young

Torben Andreasen, 35 år, Chief People Officer, Svitzer

Mads Houe, 35 år, pressechef, Codan Forsikring

Rolf Esben Kragelund, 30 år, director, competitive intelligence, Vestas

Kåre Fuglsbjerg, 29 år, politisk konsulent, Landbrug & Fødevarer. 2007: Cand. scient. pol.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen