Berlingske Business

Store udfordringer

24busnavneNielsGotfredsen2.jpg

Niels Gotfredsen, 46 år, er ansat som chef for eSecurity. Han skal stå i spidsen for det forretningsområde, der har ansvaret for NemID i Danmark og BankID i Norge. Han kommer fra en stilling som direktør i Moderniserings- styrelsen under Finansministeriet, hvor han har været siden 2011.

Hvilke forventninger har du til dit nye job?

Nets har nogle fantastiske produkter og en ambitiøs strategi, så jeg er sikker på, at jobbet bliver udfordrende og spændende. Samtidig fremstår Nets som en meget professionel virksomhed, som det bliver meget lærerigt at være en del af.

Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte? Hvad bliver anderledes?

Jeg har været meget glad for mit nuværende job i Moderniseringsstyrelsen, som jeg var med til at etablere i 2011, så det har været en svær beslutning at sige farvel. Men jeg syntes, at muligheden for at komme til Nets var for spændende til at sige nej til. Samtidig bliver det selvfølgelig interessant at skifte fra staten til den private sektor.

Nets

Hvad har været den røde tråd i din karriere?

Jeg er meget tiltrukket af store udfordringer og en ambitiøs dagsorden. Det her med at gøre en synlig forskel har været en del af de fleste af mine job.

Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelses- baggrund og dit nye job?

Jeg er uddannet i statskundskab, så der er vist ikke en direkte sammenhæng til mit nye job. Men Nets spiller en betydelig rolle i betalingsinfrastrukturen og er samtidig en vigtig aktør i det digitale Danmark. Dermed får jeg stadig en tæt kontakt til den offentlige sektor, så på den måde er der en forbindelse.

Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?

Det bliver en udfordring at skulle være leder i en virksomhed, som jeg ikke tidligere har arbejdet i. Så jeg glæder mig til at lære kulturen og organisationen at kende. Det bliver også nyt at skulle agere i en verden, hvor jeg ikke kender næsten alle på forhånd. Så det er vigtigt hurtigt at bygge et netværk og møde kunder og samarbejdspartnere.

Vækstplan: Butikker skal kunne sige nej til kontanter

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen