Berlingske Business
17:43Tak for i dag

Showbusiness i business

Comtech har stærke rødder i shovbusiness og erfaringer herfra skal udnyttes i dansk erhvervsliv.


Virksomheden udlejer

lys, lyd- og AV-udstyr til fortrinsvis festivaler, koncerter og teatre.


Men virksomheden ønsker vækst inden for

det mere traditionelle erhvervsliv, der kan lære meget af underholdningsbranchens erfaringer i kommunikation med mennesker,

mener Comtech.


- Almindelige virksomheder kan drage nytte af det, som underholdningsbranchen har været 100 år om

at lære. Især de store virksomheder kan blive bedre til at kommunikere med aktionærer, kunder og medarbejdere ved

at benytte virkemidler som lys, lyd og billeder. Men virksomhederne er ofte bange for, at tingene bliver useriøse, hvis der

er show-elementer i deres præsentationer. Men erfaringer fra udlandet viser, at et eventpræget arrangement virker fint

sammen med en faglig oplevelse, siger salgsdirektør Flemming Gyldenhammer, Comtech.



Kedelige foredrag

I dag er det

80 pct. af omsætningen, som genereres i showbusiness. Fremstødet i erhvervslivet sker i samarbejde med eventfirma, som

kan hjælpe kunderne med at fortælle og iscenesætte foredrag og præsentationer.


Eksempelvis kan virksomheden

garantere, at aktionærerne klapper efter en præsentation ved en generaltforsamling.


- Vi kan hjælpe virksomheden

med mere positive reaktioner på deres præsentationer uden, at der går cirkus i det. Alt for mange foredrag er for

kedelige i dag.


Comtech blev grundlagt i 1991 og har netop været igennem en reorganisering. I dag tæller selskabet

13 medarbejdere, hvoraf mange er medejere.


Udgangspunktet for forretningerne er udlejning af AV-udstyr, og selskabet ejer bl.a.

to af Danmark største storskærme til udendørs brug og en række store projektorer til indendørs brug.


Skærmene

repræsenterer heftige investeringer, og det er afgørende for virksomhedens indtjening, at skærmenes kapacitet udnyttes

optimalt.


Fra at være en 100 pct. teknik-leverandør deltager selskabet nu også i udviklingen af markedet.









Afstemning

på skærm

Eksempelvis har selskabet være med til at udvikle et nyt koncept, som bruges på den Telia sponsorerede

Wigwamtour, der er en omrejsende musikfestival, hvor blandt andet Thomas Helmig, D-A-D, Sort Sol og Eran DD underholder.


Henover

scenen i koncertteltet er monteret to storskærme, som deltagerne kan bruge til chat og afstemninger via SMS. Eksempelvis vil

Thomas Helmig og D-A-D, spille de ekstranumre, som gæsterne vælger via en afstemning som afvikles på storskærmene.


-

Telia får vist, at man er med helt fremme med den nyeste teknologi, og festivalen får et mere engageret publikum, siger

Flemming Gyldenhammer.


Han mener, at skærmene kan være med til at understøtte udviklingen på de danske

festivaler, hvor det ikke længere er musikken, der er i centrum.


- Det er sociale arrangementer, og folk kommer for at

være sammen med andre. Skærmene giver publikum bedre mulighed for at være sammen og kommunikere, siger Comtechs

salgsdirektør.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen