Berlingske Business

Sådan dyrker du kreativiteten i virksomheden

brain
Foto:

Sommeren er et oplagt tidspunkt til at dyrke kreativiteten blandt dine ansatte. Få seks tip til at hive de gode ideer ud af dem.

Tip 5: Giv kritik

Som en del af afslutningen på brainstormen, er det vigtigt at tage stilling til, og give ordentlig kritik af, de ideer dine medarbejdere er kommet med. Ved at forklare hvorfor nogle ideer virker, og andre ikke gør, giver du medarbejderne en god grund til, at fortsætte med at tænke over hvordan virksomheden kan forbedres. Ved kritikken skal du sørge for at tage udgangspunkt i de positive sider af hver enkel ide.

Tip 6: Belønning

Lad de ansatte stemme om hvilken ide der er bedst og giv vinderen en lille belønning, og en masse anerkendelse.
Sørg for at der efterfølgende er plads til medarbejdernes nye ideer, og ideelt set skal du gerne føre mindst en af ideerne fra brainstormen ud i livet, så medarbejderne kan se hvordan deres ideer kan skabe vækst på bundlinjen.

Kilde: Inc.com

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen