Berlingske Business

Sådan dyrker du kreativiteten i virksomheden

brain
Foto:

Sommeren er et oplagt tidspunkt til at dyrke kreativiteten blandt dine ansatte. Få seks tip til at hive de gode ideer ud af dem.

Tip 1: Det skal være sjovt

Sørg for at medarbejderne synes, at det er sjovt at være med til at finde nye ideer. Du kan f.eks. have præmier klar til dem med de bedste ideer.
Selvom det skal være sjovt, er det dog også vigtigt, at medarbejderne bliver på sporet igennem hele processen.

Tip 2: Brug lavsæsonen

For at dine medarbejdere og afdelingsledere ikke skal føle, at de bruger tid, de kunne have brugt bedre på deres daglige arbejde, er det en god ide at holde udviklingsmøder og idekonkurrencer uden for højsæson.
Derudover er det en god ide at holde arrangementerne i virksomheden.

Kilde: Inc.com

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen