Berlingske Business

Sådan bruger danske, kvindelige topledere sociale medier

Pics-Bosse
Stine Bosse er en af de danske, kvindelige ledere, der bruger sociale medier meget. Foto:

Flere danske, kvindelige ledere end mænd har oprettet en profil på et socialt medie. Se her, hvordan de bruger det til at fremme karrieren og promovere sig selv og virksomheden.

Brancheorganisationen Lederne lavede i 2014 en rundspørge blandt 1.594 ledere omkring deres brug af sociale medier. Undersøgelsen viste, at flere kvindelige ledere end mænd har oprettet en profil på medier som Facebook, Linkedin og Twitter. Se her, hvordan nogle af de danske, kvindelige ledere bruger de forskellige platforme:

Stine Bosse, der er tidligere koncerndirektør for forsikringskoncernen TrygVesta, spurgte på sin facebookprofil 13. december 2014: »Skal vi tænke opgaverne i samfundet op eller ned?« Samtidig linkede hun til sin blog i Berlingske om flytningedebatten. Den 54-årige erhvervskvinde er desuden aktiv på Linkedin og ikke mindst på Facebook, hvor hun har en professionel faneside som forkæmper for lige vilkår for alle udnævnt af FNs generalsekretær Ban Kii-Moon. På Times Magazines top-50 over mest magtfulde kvinder lå Stine Bosse på en 33. plads i 2010.

Katia K. Østergaard er administrerende direktør i Horesta, der er brancheorganisation for hotel-, restaurations- og turisterhvervet og bestyrelsesmedlem i blandt andet PensionDanmark. Hendes karriere tæller også positioner som for eksempel direktør i Dansk Erhverv. Den 45-årige leder benytter sig af sociale medier som Linkedin og Twitter, og på sidstnævnte skrev hun den 19. december 2014:

38-årige Andrea Elisabeth Rudolph, administrerende direktør og stifter af sin egen skønhedsplejeserie Rudolph Care, skrev til et billede af et af sine produkter på Instagram den 17. december 2014 en guide til, hvordan man kan bruge hendes creme.

Hun er tidligere kendt som vært på radioprogrammet Morgenhyrderne på Radio 100FM og vært på de første sæsoner af underholdningsprogrammet »Vild med Dans« på TV2. Hun har desuden en professionel facebookprofil til sin virksomhed og er aktiv på Linkedin.

Eva Zeuthen Bentsen på 50 år var frem til årsskiftet direktør på Gentofte Hospital og har også en fortid som institutleder på Copenhagen Business School. Hun bruger Twitter meget og har udtalt, at det gør hende til en bedre leder, at hun kan være social i uredigeret form på sociale medier. Den 6. oktober 2014 tweetede hun:

Jeanette Aaen, den 47-årige administrerende direktør i BabySam bruger i øjeblikket sin Linkedin-profil til at søge efter nyt job. Hun har tilføjet en lang liste over sin erhvervserfaring i et CV. Hun har flere topstillinger bag sig herhjemme og i udlandet, blandt andet i IC Companys og Magasin du Nord. Hun er desuden aktiv på Facebook. Se hendes Linkedin-profil her:

Bolette Christensen er administrerende direktør for Børnefonden, og har tidligere siddet ved lederborde i blandt andet Dansk Industri. Den 51-årige leder har Linkedin, Twitter og Facebook, og tweetede den 9. december 2014 følgende:

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen