Berlingske Business
17:13Mærsk-aktier sank til bunds i rødt C20

Prisbelønnet iværksætter: »Der er fart over feltet – selv om jeg er på barsel«

21BUSPIX-REBECCA-WILMS-1221.jpg
Iværksætter Rebecca Wilms i arbejde med sin virksomhed BabySigning, mens Sofia får sig en skraber. Privatfoto

Den prisbelønnede iværksætter Rebecca Wilms har udviklet sin virksomhed BabySigning under graviditet og deltidsbarsel med to børn.

Advokat Eva Persson satte i sidste uge brand i debatten om barselsorlov og karrierekvinder, da hun i Berlingske fortalte om, hvordan hun en uge efter sin søns fødsel var tilbage på job i sin advokatvirksomhed.

Rebecca Wilms er en af de mange kvinder, som har henvendt sig til avisen for at fortælle om, hvordan de kombinerer karriere og barsel. Heller ikke Rebecca Wilms har fulgt den gængse model med 12 måneders barsel til mor.

Tre måneders orlov – og så tilbage på job på deltid. Sådan er Rebecca Wilms’ model. Ligesom Eva Persson brænder for sin advokatpraksis, brænder Rebecca Wilms for sin prisbelønnede virksomhed BabySigning, men hendes tre børn mellem et og syv år allervigtigst. Det er baggrunden for, at hun har valgt at kombinere barselsorlov på deltid med iværksætteri.

wilms

Spisebordet i villaen på Amager flyder med laptop og et udvalg af de bøger og film, som Rebecca Wilms har udgivet på sit eget forlag.

Sofia på knap et år er vågnet af dagens første lur og skal have sin frokost. Dagens første arbejdsperiode er slut, men Rebecca Wilms fortsætter, når familiens yngste skal have sin eftermiddagslur – og så igen om aftenen, når alle tre poder er lagt i seng.

Babytegn for voksne

Rebecca Wilms har opbygget BabySigning, som bygger på en forskningsbaseret idé om, at små børn kan lære babytegn, et simpelt tegnsprog, inden de kan tale. Dermed kan de kommunikere med forældrene om deres behov.

»Jeg har opbygget virkomheden, skrevet og udgivet bøger, udviklet kurser, som jeg udbyder på licens, samt en app og lavet film, som markedsføres i Danmark og Sverige, mens jeg har været på barsel med to børn,« siger hun.

Businessman Working Dashboard Strategy Research Concept

BabySigning vandt i 2013 de danske universiteters Venture Cup Booster Pack, som har en værdi af 200.000 kr. på grund af det unikke koncept og internationale vækstpotentiale.

Rebecca Wilms har også været en del af Go-Grow, som er et såkaldt accelatorprogram for startup-virksomheder med internationalt vækst­potentiale.

»Barsel på deltid giver mig tid til at drive min virksomhed og samtidig være sammen med mit barn. Under min barsel har jeg udvidet min virksomhed til Sverige og snart også Tyskland. Lige nu arbejder jeg benhårdt på en ny bog,« siger fortæller Rebecca Wilms.

»Der er fart over feltet – selv om jeg er på barsel. Min datter er hjemme hos mig dagen lang, og ud over min mand, der kommer hjem sen eftermiddag, har vi kun farmor, der kommer en gang om ugen – hun er nemlig også karrierekvinde. Jeg fulgte samme model med min andet barn, som i dag er fire år.«

»Når mit yngste barn fylder tre år, skruer jeg karrieren på højblus, og hvis jeg vælger et fastlønnet job i stedet for iværksætteri, forventer jeg at høste af al den viden jeg har opnået som iværksætter, social media-nørd, forretningsudvikler, programmør, forfatter og chef,« siger iværksætteren, der har en bachelorgrad fra CBS i business, sprog og kultur.

Co-worker touching woman's butt

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen