Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Prioritér ferie med familien

Summertime

Ferietiden er over os. Allerede i sidste uges dilemma på Business.dk truede et vigtigt møde med at ødelægge ferien med familien for salgslederen i en mellemstor virksomhed. En potentielt stor kunde har meldt sin ankomst lige midt i ferien, hvor han i princippet er sydpå med familien, der længe har set frem til ferie. Hvad stiller man op i den situation?

Det har ledelsesrådgiver i Lederne, Helle Bruun Madsen, et godt bud på. For selvom det selvfølgelig er rigtig uheldig timing, at den potentielle kunde har meldt sin ankomst netop der, er det vigtigt at få holdt sin ferie. Derfor er det hendes klare anbefaling at holde fast i ferien og booke et nyt møde i september måned (løsning 3).

»Alle – herunder også ledere – har brug for at få slappet af og holdt ferie. Du har brug for at restituere og få ladet batterierne op, så du er klar til at tage fat igen efter ferien,« siger hun og fortsætter: »Og så er det også vigtigt at overholde dine aftaler med familien og at prioritere at være sammen med dem. Både for din egen og for deres skyld,« siger Helle Bruun Madsen.

Closeup of writing hands in a row

Hun mener dog også, der er en anden mulig løsning på dilemmaet. Nemlig at tage mødet via Skype, Facetime eller lignende, hvis der er mulighed og en god netforbindelse på feriestedet, foreslår ledelsesrådgiveren.

Og som en tredje mulighed kunne man kombinere løsning 2 og 3 ved at klæde sin medarbejder på til at tage et indledende møde med kunden for at vise jeres store interesse for samarbejdet og så stadig få planlagt et nyt møde efter ferien, lyder et andet bud fra Helle Bruun Madsen. Derimod er løsning 1 – at tage mødet for derefter at rejse ned til familien senere i ferien – ikke nogen god idé, mener Helle Bruun Madsen.

»Så får du hverken selv holdt fri eller holdt din aftale med familien, og der kan hurtigt ryge en del af jeres dyrebare ferie sammen,« pointerer hun.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen