Berlingske Business

Per Bank bekræfter dialog med Walmart

Per Bank, koncernchef i Dansk Supermarked
Per Bank, koncernchef i Dansk Supermarked Foto:

Topchef Per Bank bekræfter dialog med Walmart. Men han erklærer sig uvidende om den amerikanske detailkæmpes angivelige granskning af hans privatliv.

Dansk Supermarkeds administrerende direktør, Per Bank, har fået endevendt sit privatliv efter en dialog med verdens største detailkæde, Walmart.

Det var Walmarts efterretningspartner Stratfor, som stod for at kortlægge danskerens »ærlighed, integritet og etiske optræden,« som det hed, og det indbefattede blandt andet en gennemgang af Per Banks omgang med kvindelige bekendtskaber på det sociale medie Facebook.


 bank



Det har ikke været muligt at komme i telefonisk kontakt med Per Bank, men topchefen har sendt en e-mail til Berlingske Business med udtalelser om sagen.

»Jeg har et stærkt professionelt netværk, og da vi heldigvis har en meget høj erhvervsfrekvens for kvinder i Danmark, indgår der naturligvis både mænd og kvinder i mit netværk,« skriver Per Bank.

Walmart har forklaret granskningen af Per Bank med det argument, at Walmart i 2010 var interesseret i at hyre danskeren, som på daværende tidspunkt var ansat hos konkurrenten Tesco. Per Bank bekræfter, at han har været i dialog med Walmart om en stilling.

»Jeg har tidligere i min karriere været i dialog med Walmart om en position hos dem, men jeg valgte at takke nej til deres tilbud, da det ikke matchede mine ambitioner,« skriver han og fortsætter.

»Hvad Walmart måtte have undersøgt eller overvejet at undersøge i den forbindelse, har jeg ingen viden om, og det er således et anliggende alene mellem Walmart og det omtalte firma Stratfor.«


reklameavis



Walmart har hverken be- eller afkræftet kommunikationen med Stratfor, men ifølge amerikanske medier er det et spørgsmål om »rettidig omhu« når virksomheder undersøger potentielle chefemner.

Det er offentliggørelsen af Stratfors såkaldt aktiveringsordre på Per Bank, som i går blev offentliggjort hos Wikileaks, der har fået sagen til at rulle i de amerikanske medier. 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen