Berlingske Business
07:54Lars Larsen reder op til stor sengesatsning

Outsource de kreative og sjove firmaarrangementer

Den lille produktionsvirksomhed med 25 ansatte kan nu også komme til snigpremiere på den nye James Bond-film. For nu kan

virksomhederne outsource deres firmaarrangementer til et professionelt eventfirma.



På den måde får mange virksomheder

helt nye muligheder for at fremme det sociale samvær i virksomheden ved at outsource deres medarbejderforening.



Mange

små virksomheden har slet ikke en medarbejderforening og andre virksomheder er ikke helt store nok til at kunne leje sig ind

i en stor biografsal til en snigpremiere. For ikke at snakke om al den tid det tager virksomhederne at lave arrangementerne.



Som

tidligere medlem af bestyrelsen i en medarbejderforening og en brændende lyst til at arrangere sjove og kreative events har

tidligere salgschef i en IT-virksomhed, Nina S. Thomsen, kastet sig ud i ungdomsdrømmen og startet Event Specialisten.



-

Jeg har selv gennem ansættelse hos en række forskellige virksomheder gennem de sidste 20 år oplevet, at virksomhedsledere

gerne vil give tilskud til diverse medarbejderarrangementer - ofte gennem et tilskud til en medarbejderforening. Men problemet er,

at det tit kan være svært for virksomheden at finde medarbejdere som har tid og lyst til at bruge deres fritid på

løbende at arrangere aktiviteter for deres kolleger. Faktisk er det ofte en del af arbejdstiden, der bliver brugt - og det

kan blive dyrt for virksomheden i længden i tabt arbejdstid, siger Nina S. Thomsen, der også mener, at medarbejderne har

svært ved at finde på nye ting.

Glade medarbejdere

I øjeblikket er det snigpremierer på den nye

James Bond-film, bankospil, golf, foredarag, fisketure eller okkulte aftner, der tiltrækker. Faktisk er det kun fantasien, der

sætter grænser for, hvad medarbejdere i virksomhederne kan opleve.



- Ledelsen i virksomheden vil ofte gerne vise,

at de vil betale og give lidt til, at kollegerne kan dyrke det sociale liv. Det er jo altid godt at skabe glade medarbejdere. Og det

gør man ved at give dem gode oplevelser. En biograftur eller en fisketur, der skaber et sammenhold i virksomheden. Det giver

mere positive og motiverede medarbejdere, siger Nina S. Thomsen.



Nina S. Thomsen mener, at virksomhederne kan opnå en række

fordele ved at "outsource" medarbejderarrangementerne.



- En af fordelene er, at virksomheden overfor såvel medarbejdere

som omverdenen synliggør deres ønsker om at fremme det sociale liv i virksomheden. Samtidig sikrer de sig, at deres

medarbejdere løbende tilbydes spændende arrangementer og events, der er i tråd med virksomhedens ønsker,

siger Nina S. Thomsen.



Når en outsourcingkontrakt indgås aftales det hvor ofte virksomheden ønsker arrangementer

- og prisen afhænger så af antallet af arrangementer.



- Virksomheden sparer penge ved, at medarbejderne ikke bruger

en del af deres arbejdstid på planlægning af arrangementer.



- For der holdes et informationsmøde med medarbejderne,

hvor vi kan få indblik i, hvem det er, vi skal holde arrangementer for, og på den måde sikre, at de tilrettes den

enkelte virksomhed, siger Nina S. Thomsen.



Event Specialisten arbejder sammen med en række partnere og underleverandører

efter mottoet: "Fordi der er én, der kan arrangere golfarrangementer, så er vedkommende ikke nødvendigvis

god til at arrangere en julefrokost".



Fordi den nystartede virksomhed holder mange arrangementer hver eneste måned,

opnår virksomheden ofte langt bedre priser end hvis virksomhederne selv skal ud og indhente tilbud.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen