Berlingske Business
17:41God weekend

Nyt syn på arbejdslivet

Medarbejderne hos printerproducenten Lexmark i Bregnerød går op i deres arbejde og vil gerne knokle. Ikke desto mindre

kan deres arbejdsgiver finde på at trække i håndbremsen, hvis det bliver for meget af det gode.


- Hvis ikke

privatlivet fungerer godt, gør arbejdslivet det heller ikke. Vi har mange unge medarbejdere, som gerne vil knokle. Det kan

være nødvendigt og acceptabelt i perioder, men bliver det for meget, får de besked om at tage fri bagefter, siger

administrerende direktør Carsten Ottosen, Lexmark.


Han lægger ikke skjul på, at den slags arbejdsgiverholdninger

vækker en del overraskelse både hos medarbejderne og deres organisationer.


- Men når først tanken har

bundfældet sig, kan de fleste se det fornuftige i den, siger han.


Det kan måske undre, at en hardwareproducent i

den grad påtager sig rollen som fremsynet arbejdsgiver, men det er der en årsag til.


- Vi tror for det første,

at vi får en bedre arbejdskraft ud af det, men derudover vil vi også gerne komme frem til, at vores omverden ser os som andet

end bare producenter af et stykke hardware. Vore produkter og de serviceydelser, vi tilbyder i forbindelse med dem, sparer tid hos kunderne,

og derfor finder vi det naturligt, at vi beskæftiger os med den måde, vi alle bruger tiden på, siger Carsten Ottosen.

Lexmark tilbyder således kunderne at holde styr på, hvornår toneren skal udskiftes og en række andre ydelser,

som samlet giver effektivisering i dokumenthåndteringen og dermed sparer tid.


- I det hele taget handler det om at blive

mere effektive, uden at man nødvendigvis behøver at arbejde mere. Devisen er: work smarter, not harder, siger Carsten

Ottosen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen