Berlingske Business

Nyt måleværktøj testes i Ringkøbing Amt

En række offentlige som private virksomheder i Ringkøbing amt tager nu et nyt måleværktøj i brug.

Der er tale om et værktøj, der måler den faglige, personlige og sociale kompetence i en virksomhed.


Ialt 20

virksomheder deltager i et netværk, som skal afprøve det nye værktøj. Det er AF-Ringkøbing amt, som

med udgangspunkt i Det Nationale Kompetenceregnskab, har udviklet en kompetencemodel til at måle medarbejdernes kompetencer,

men også til at foretage benchmarking internt og på tværs af virksomhederne.


Forsøgs- og udviklingsprojektet

er finansieret af Arbejdsmarkedsrådet for Ringkøbing amt, og det overordnede formål er at forebygge flaskehalse

på arbejdsmarkedet ved at bidrage til at sikre virksomhedernes kompetenceudvikling og dermed deres overlevelsesevne.


-

Med kompetenceværktøjet får virksomhederne et strategisk ledelsesværktøj, som giver et overblik over

medarbejdernes og virksomhedernes samlede kompetenceprofil og dermed et udviklingsværktøj til udvikling af de rigtige

kompetencer i forhold til deres værdier, målsætning og strategier, siger specialkonsulent Karen Raunkjær, AF-Ringkøbing

amt.


Det nye virksomhedsnetværk skal være med til at udvikle kompetencemodellen og værktøjet ved at

gennemføre medarbejdermålinger én gang om året. Desuden deltager de i et kompetencenetværk med præsentation

af måleresultater, udveksling af erfaringer med måleprocessen og kompetencenetværket, der er udviklet af Value Aps.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen