Berlingske Business

Nykredit: Ny Totalkredit-bestyrelse styrker samarbejdet

BM
Nykredits topchef, Michael Rasmussen. Foto:

Realkreditinstituttet Totalkredit, der er ejet af Nykredit, får nyt blod i bestyrelsen, idet tre bankdirektører fra nogle af instituttets samarbejdsbanker rykker ind og afløser repræsentanter fra Nykredit.

Det sker for at styrke samarbejdet med de banker, som leverer lån til realkreditinstituttet, oplyser koncernchef i Nykredit og formand for Totalkredit, Michael Rasmussen, til Ritzau Finans.

Kim Duus, Søren Holm og Anders Jensen, der er koncerndirektører i Nykredit, forlader deres bestyrelsesposter i Totalkredit, hvor John Fisker, Lasse Nyby og John Christiansen, som er administrerende direktører i Ringkjøbing Landbobank, Spar Nord og Lån & Spar Bank, i stedet indstilles til nyvalg.

»Vores samarbejde med pengeinstitutterne i Totalkredit er allerede godt, men vi overvejer selvfølgelig hele tiden, om det kan styrkes yderligere. Det er baggrunden for, at vi ændrer sammensætningen i bestyrelsen. Det styrker samarbejdet. Det er vigtigt, for det er blandt andet med til at styrke kundeoplevelsen. Jo bedre samarbejdet er, jo bedre produkter, rådgivning og service kan vi sammen med pengeinstitutterne give de boligejere, der har lån i Totalkredit,« siger Michael Rasmussen.

John

»For eksempel får vi nu repræsentanter fra alle datacentralernes formandskaber i bestyrelsen. Det er en fordel i vores arbejde med at udvikle stærke løsninger til kunderne,« tilføjer han.

Ifølge Nykredit har ændringen i Totalkredits bestyrelse ikke nogen sammenhæng med den børsnotering, som Nykredit planlægger at gennemføre.

Vildledende markedsføring

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen