Berlingske Business
17:42

Nye begreber ?

Kan I anbefale nogle hjemmesider, hvor jeg på en nem måde kan blive opdateret på min viden?



Anonym

Svar

Spørgsmålet

er meget relevant, i det salg og markedsføring, som mange andre fag løbende bliver tilført nye begreber, der

nogle gange dækker over nye fagområder, nogle gange er ny vin på gamle flasker. Målet med at have fokus på

Branding er at sikre, at alle med relationer til en virksomhed/en organisation, ved hvad virksomheden står for. Det gælder:



l

Virksomhedens produkter



l Virksomhedens sociale ansvar herunder medarbejderpleje



l Virksomhedens holdning til brug af råvarer

(eksempelvis: Tager man hensyn til miljøet?)



l Virksomhedens krav til underleverandører (eksempelvis: Sikrer virksomheden

at underleverandøren ikke bruger børnearbejde?)



Mange virksomheder markedsfører produkter, der ikke adskiller

sig væsentligt fra sine konkurrenter på selve kerneproduktet, hvilket betyder at synligheden af andre værdier, som

virksomheden står for, bliver afgørende for kundernes valg af produktet. Men Branding handler ikke kun om at sælge

produkter, det handler i høj grad også om at positionerer sin virksomhed, så den bliver opfattet som en attraktiv

arbejdsplads for nuværende og potentielle medarbejdere, en attraktiv virksomhed at være leverandør til, en attraktiv

virksomhed for nuværende og potentielle investorer, m.v. Med hensyn til opdatering af ord og begreber kan jeg anbefale den interaktive

markedsføringshåndbog: www.berg-marketing.dk



Med venlig hilsen



Inger Billund

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen