Berlingske Business

Når mellemlederen ikke bliver informeret

185910029.jpg
Foto: Iris.

Line arbejder som mellemleder på hovedkontoret for en stor detailkæde. Efter halvandet år med faldende omsætning har topledelsen meldt ud, at organisationen skal slankes. Line har mistanke om, at hendes afdeling kan blive ramt af nedskæringer, men topledelsen holder kortene tæt til kroppen.

På et møde for hele virksomheden fremlægger topledelsen en markedsprognose med nogle analyser, som Line ikke er bekendt med. Under mødet går det op for hende, at flere af de andre mellemledere tydeligvis har kendt til i hvert fald dele af prognosen.

562671499.jpg

Under mødet siger Line ingenting, da hun ikke vil vise hverken medarbejderne eller de andre mellemledere, at hun er uvidende om sagen. Efter mødet har hun det dårligt med situationen og bliver bange for, at hendes afdeling skal nedlægges.

 

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen