Berlingske Business

Når medarbejderne ”sørger” over tab af kollega

af
Efter økonomisk nedgang og fyringsrunde skal din afdeling nu levere resultater. Men én af medarbejderne hænger med mulen og er svær at motivere.

Hvad ville du gøre som chef, hvis én af dine medarbejdere hænger med mulen og er svær at motivere oven på en fyringsrunde. Deltag i Ugens Dilemma.

Du er mellemleder i en virksomhed, der efter en tid med alvorlige økonomiske problemer har gennemgået en fyringsrunde.

Kravet fra topledelsen er nu, at der skal leveres resultater, så virksomheden kan komme ud på den anden side af krisen og yderligere nedskæringer kan undgås.

Én af dine medarbejdere, Søren, er dog stærkt præget af fyringsrunden. Søren mistede en god kollega, som han har arbejdet tæt sammen med i adskillige projekter i gennem årene. Nu virker han demotiveret, passiv og modløs. Sørens arbejde bærer præg af tilstanden – han præsterer væsentligt dårligere, end han plejer.

Du ville gerne give Søren tid til at komme igennem hans oplevelse af tab, men den kommende tid kræver høj performance af dig og din afdeling. I skal simpelthen levere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen